Kalk er nødvendig for knoglerne

Er du knoglesund?

Der er mange omstændigheder, der spiller ind: Det daglige kalkindtag, fysisk aktivitet, alder og bestemte typer medicin er alle faktorer, der har stor betydning for, din knoglemasse. Du kan selv spille en aktiv rolle, når det gælder om at vedligeholde dine knogler.
Mælkeprodukter er en god kilde til kalk. Det gode ved mælkeprodukter er, at de har et så højt calciumindhold, at ½ liter mælkeprodukt dagligt er nok til at dække dit behov for kalk.
Hvis du ikke får nok kalk igennem din nuværende kost, vil det være en god ide at lave en kostomlægning. Du kan også overveje at tage et dagligt kosttilskud. Du kan nemlig selv gøre meget, når det gælder om at vedligeholde dine knogler.

Med Futura kalk-kosttilskud kan du nemt supplere kosten med ekstra kalk. Der findes flere varianter, så du kan vælge den variant, der er tilpasset netop dit behov.

Alle Futura kalktilskud er produceret på Orklas egen fabrik, lige her i Danmark, under farmaceutisk kontrol.

3 tips til din knoglesundhed:

Sørg for at drikke mælk eller spise mælkeprodukter hver dag, da de tilfører kroppen kalk. Sesamfrø, mandler, tofu, tang og grønkål er også produkter der er rige på kalk.
Kalk er nødvendigt for at vedligeholde normale knogler
Dyrk regelmæssig motion, og sørg for at få mest mulig bevægelse ind i dine daglige rutiner. Det kan du gøre ved at løbe en tur, spille fodbold med børnene eller noget andet, som gør dig glad.
Måske er det svært at finde tid til motion i den travle hverdag. Men du kan for eksempel tænke over din arbejdsstilling. Hvis du har kontorarbejde, er det en god ide at stå op ved skrivebordet flere gange om dagen. Du kan også vælge elevatoren fra og tage trapperne i stedet.
Spis de fede fisk, så du får nok D-vitamin. Fede fisk som laks, sild og makrel er rige på D-vitamin. Du kan også få D-vitamin ved at gå en tur ude i solskinnet. D-vitamin bidrager til at vedligeholde normale knogler.

Får du en sund og varieret kost hver dag?

Vi har alle brug for mad, der er rig på kalk og D-vitamin. Vi skal gerne have 800 mg kalk om dagen. Kalk fås fra forskellige kilder i kosten og fx også fra vand. ½ liter mælk dagligt anses som en god kilde for at opnå tilstrækkeligt kalk via kosten. Hvis du ikke opnår de anbefalede mængder kan du overveje at omlægge din kost, eller tage et kosttilskud med kalk.
3 tips til at huske dit kosttilskud

• Skab en fast rutine, så du tager dem på det samme tidspunkt – hver dag – det kan fx være i forbindelse med et måltid, da kalk helst skal tages sammen med mad.

• Stil glasset med dit kosttilskud et sted, hvor du kan se det.

• Sæt en reminder på din telefon – indtil det er blevet en god rutine i hverdagen.

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
Log ind eller Bliv medlem